close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיפים לקידום מכירות אפקטיבי

מערכת שורשיד טבת, תשעה05/01/2015

על מנת להגדיל את המכירות ואת הרווחים, עסקים בוחרים אסטרטגיות שונות לקידום מכירות. הנה כמה טיפים ושיטות לקידום מכירות אפקטיבי

תגיות:
תיקים למשרד
צילום: יח"צ אתר תיקקו
אנחנו חיים בעידן של תרבות הצריכה, בה השוק מוצף במגוון מוצרים, וכל חברה שואפת למשוך כמה שיותר לקוחות. על מנת להגדיל את המכירות ואת הרווחים, עסקים בוחרים אסטרטגיות שונות לקידום מכירות. הנה כמה טיפים ושיטות לקידום מכירות אפקטיבי:

דיוור ישיר
שיטה יעילה לקידום מכירות היא באמצעות פנייה ישירה ללקוחות. דיוור ישיר יכול להיעשות בדרכים שונות: פנייה טלפונית שכוללת הצעה שיווקית, פנייה באמצעות אי-מייל, פנייה באמצעות מכתב שנשלח בדואר ועוד. שימו לב שלפי החוק כיום שימוש בכתובות אימייל לצורך קידום מכירות צריך להיעשות רק עם הסכמה של הלקוחות. בנוסף, אנשים לא תמיד מגיבים בצורה חיובית לפניות טלפוניות שמטרתן שיווקית. לכן, אם בוחרים בדיוור ישיר כדאי להשקיע מחשבה כיצד לפנות ללקוחות עם הצעה אטרקטיבית וכיצד למקד את הפניות, על מנת שלא להיתפס כ"מטרד".

מוצרי קידום מכירות
רוצים שאנשים יזכרו אתכם וידעו כיצד ליצור קשר אתכם בצורה מידית? מוצרי קידום מכירות הם מוצרים שניתן לחלק ללקוחות או ללקוחות פוטנציאליים, עליהם מודפס לוגו החברה ופרטים ליצירת קשר. מוצרי קידום מכירות יכולים להיות פריטים שימושיים שונים:
עטים- עטים מפלסטיק או ממתכת עם חריטה של לוגו החברה הם מתנה שימושית שמקדמת מכירות בצורה יעילה ובעלות יחסית נמוכה.
תיקיםמגוון תיקים בעיצובים שונים, מתאימים לחלוקה בכנסים מקצועיים. המשתתפים בכנס ישתמשו בתיקים להכנסת חומר כתוב במהלך הכנס, ולוגו החברה שלכם שמודפס על התיק יכנס לתודעה שלהם ושל הסובבים אותם.
כובעים – כובעים מודפסים עם לוגו או סיסמה קליטה, מתאימים לחלוקה בעיקר באירועים וכנסים שמתקיימים בחוץ, כאשר המשתתפים ישמחו לקבל אביזר שיגן עליהם מהשמש.
חולצות – חולצות מודפסות לקיץ או לחורף, יכולות למתג ולשווק כל עסק. בכל פעם שמקבלי החולצות ילבשו אותם, אנשים רבים יחשפו ללוגו שלכם.
לוח שנה – לוחות שנה שולחניים או לתלייה על הקיר הם אביזר נחוץ בכל משרד ובכל בית. מתאימים לחלוקה עם תחילתה של שנה חדשה.
מחזיקי מפתחות – מגוון מחזיקי מפתחות בצורות שונות הם מתנה שימושית שיכולה להיות בעלות נמוכה. אפשר גם להפתיע במחזיקי מפתחות עם שימוש כפולה, לדוגמה מחזיק מפתחות עם פנס סולרי.
פדים לעכבר של המחשב – פד לעכבר עם כרית סיליקון אשר תומכת בפרק היד היא מתנה שכל מי שמשתמש במחשב ישמח לקבל.
מגנטים למקרר – בכל בית יש מגנטים על המקרר וזה מה שבני הבית רואים כל יום מול העיניים. בפעם הבאה שהם יצטרכו שרות מתחום העסק שלכם, הם לא יצטרכו לחפש בדפי זהב.

הרעיון הוא להעניק במתנה מוצר שיכול להיות שימושי, כך שאנשים ישמחו לקבל אותו והוא יבטיח שהשם שלכם יישאר להם מול העיניים, יכנס לתודעה ובפעם הבאה שהם יצטרכו שרות או מוצר מהתחום שלכם, הם יחשבו עליכם. מומלץ להתאים את סוג המוצר לתחום שבו עוסקת החברה שלכם, לדוגמה פד לעכבר עם לוגו העסק יהווה מוצרי קידום מכירות מושלם עבור חברה שמספקת שירותי מחשב, כובע או תיק יתאימו לחברה שמשווקת מוצרי ספורט וטיולים, ואילו עט ולוח שנה יתאימו ללקוחות שנמצאים הרבה זמן במשרד. מוצרי קידום מכירות לא בהכרח מעלים את המכירות בצורה מיידית, אך הם נחשבים לשיטה אפקטיבית לטווח ארוך. למרות הרצון לחסוך בעלויות, אל תבחרו מוצר קידום מכירות באיכות ירודה, מכוון שבעיני הלקוחות זה יכול להשליך על איכות המוצר שלכם.

מבצעים, הנחות ומתנות
ההגדרה הקלסית של קידום מכירות היא מתן הטבה ללקוח בתמורה לקנייה. תוכלו להחליט מה מתאים לכם להציע, לדוגמה: מבצע "שניים במחיר אחד", הנחות סוף עונה, הנחות על חלק מהמוצרים עבור חברי מועדון, מוצר מתנה בקנייה מעל סכום מסוים, מתן דוגמיות בחינם ועוד. כולם אוהבים לקבל מתנות ואילו הנחות ומבצעים מעניקים ללקוח תחושה שהוא הרוויח מהעסקה.

שיווק ברשתות חברתיות
הפייסבוק הפך בשנים האחרונות למקור מידע מרכזי עבור אנשים רבים. אם אתם רוצים לקדם את המכירות של החברה שלכם, שווה להשקיע בדף פייסבוק עסקי. כדאי להשקיע גם בעיצוב הויזואלי וגם בתוכן אשר יעניק ערך מוסף לקהל היעד שלכם. דף עסקי בפייסבוק יכול להפוך גם לזירת מכירה, אם לדוגמה פעם בחודש מוציאים שוברי הנחה או מכריזים על מבצע היכרות. במקביל, חשוב כמובן גם להשקיע באתר אינטרנט אשר ייצג את החברה ברשת.

עם הזמן, אתם תגלו מה עובד הכי טוב עבור העסק שלכם. את מרבית תקציב השיווק כדאי להשקיע בשיטות שכבר הוכחו בעבר כאפקטיביות עבורכם, ואחוז קטן מהתקציב יכול להיות מוקדש להתנסויות בשיטות קידום מכירות חדשות.
הוסף תגובה
תיקים למשרד
צילום: יח"צ אתר תיקקו
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה